The Vivaldi Salotto | Digital Darwinism Summit

10.06.2013 – Vergangene Woche Mittwoch hatte ich das Vergnügen, den Vivaldi Morning Summit zu “Digital Darwinism” in Frankfurt zu moderieren. Ein Management Summery zu Digital Darwinism, inklusive der Präsentationen, wurde nun von Vivaldi Partners online gestellt:

On June 5th, Vivaldi Partners Group hosted a “Digital Darwinism” Summit that kicked off the Manager Meeting Europe conference. The Vivaldi Digital Summit brought together top C-level executives to explore how brands can survive in today’s digital world.Presentations, recaps, and videos are available here, and we will continue to update with new material.In our work in innovation and growth strategy, we recognize the importance of the new environment consumers face today. As a result, we researched Social Currency for the past several years to see how it can help brands and businesses. We used our findings to help our clients manage the digitization that is increasingly changing business models. At Vivaldi Partners, we think that only those who are fast enough to adapt to the new digital world will survive.Therefore, during our Digital Darwinism Summit, we discussed what marketers need to succeed and if they are prepared to execute a rapid digital transformation.

via The Vivaldi Salotto | The blog of Vivaldi Partners Group » Blog Archive » Digital Darwinism Summit.

By Christoph Berdi

Christoph Berdi, Jahrgang 1966, hat an der Universität Dortmund Journalistik und Geschichte studiert und bei der WAZ-Gruppe volontiert. Der Diplom-Journalist arbeitete freiberuflich für verschiedene Medien wie die Deutsche Welle, Süddeutsche Zeitung und Ruhr-Nachrichten, bevor er 1994 als Redakteur zum Fachverlag der Verlagsgruppe Handelsblatt wechselte. Dort arbeitete er zunächst für das „handelsjournal“. Von 2000 bis März 2013 war er Chefredakteur der absatzwirtschaft – Zeitschrift für Marketing.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *